Egypten

Ja nu så ska jag skriva massa om resan hade jag tänkt fast egentligen är jag galet trött och har öronvärk men ändå ..

Jag har haft det fantastiskt, träffat underbara människor även om de flesta människor vi träffade där var galet jobbiga.

Ska försöka skriva lite om allt vi gjorde, blev inte så mycket uppdaterat när jag skrev ifrån hotellbaren.

De bästa vi gjorde var nog att åka ut ca 2 timmar med båt mitt i röda havet och snorkla och bada med delfiner, det var galet häftigt!
Vi åkte också ubåt vilket också var jävligt coolt, man såg miljontals vackra fiskar, korallrev vattnet var alldeles blått. Och vi var till ett akvarium och kollade på hajar, jättesköldpaddor, spinrockor och massor av andra fiskar.

Sen liksom små saker som också var fantastiskt var ju typ när man vaknade på morgonen eller gick ut för att äta att man fick stanna för det gick förbi kameler, här i Sverige stannat man för bilar.

Träffade tre underbara människor där som jag verkligen kommer sakna, Ashmed, Karim och Adam, av någon konstig anledning så fanns det knappt några tjejer i min ålder där som man såg förutom muslimer som inte umgicks med oss på nätterna på alla möjliga klubbar jag blev meddragen till.

Att rida kamel var en upplevelse resten av den dagen var rätt tråkig, vi åkte och kollade hur beduinerna levde och dit fick vi inte ha någon kamera med oss för då skulle dom beslagtas så vi fick inga bilder på när vi red kamel men jag har tagit massa bilder på kamelerna runt om där vi mest var. Sen så smygtog jag några bilder med mobilen från lägret vi var på.

Jag körde motorcykel vilket var skitsvårt, jag är alldeles för svag för att orka hålla upp den så jag åkte mest med. Bilarna och bussarna körde som galningar och hela tiden varsig man var inne eller ute så hörde man hur dom tuttade som idioter.

Personalen på hotellet var fantastiska eller ja förutom ett äckel jag verkligen inte tyckte om, han verkligen råraggade på mig och han var bara vidrig.

Stränderna var underbara, saknar verkligen värmen och solen nu när man är hemma igen, vill ligga oh sola och bada.

Sen så har man ju trallat runt och kollar i massa små butiker även fast det är jobbigt, man får inte kolla på något i fred för ägaren står bara och pratar om vilken bra kvalitet varan har och vilket bra pris den har och sånt, jobbigt!

En annan sak som var riktigt härlig att man bara behövde gå nån meter ifrån hotellet för att köpa färska underbart söta jordgubbar till galet lågt pris, man fick ett kilo för ca 25 svenska kronor. I Sverige kostar typ 1 liter 25 kr i bästa fall så jag leve typ nästan på jordgubbar, haha!

Jag köpte lite parfymer där som är egengjorda av Ashmed som jag blev väldigt bra vän med, han har en egen parfymshop som han äger tillsammans med Mashmud som blev galet förälskad i min mamma.
Ashmed har en alldeles egen parfym som bara han har på sig som luktar ljuvligt, en doft jag aldrig kommer att glömma.

Så köpte jag två par converse som jag ska ha till våren/sommaren, en Louis Vuitton bag kopia som är galet vacker och mycket biligare än en äkta som kostar ca 6000 kr sen så blev det massa presenter och souvenirer.

Nu börjar jag få slut om ord .. Vet inte riktigt vad jag ska skriva om men kommer säkert på något mer så jag skriver det en annan dag! Ska också lägga in massa bilder när jag gått igenom dom vilket jag inte har orkat än.

Puss ;*

Kommentarer



För & Efternamn, tack!

Mail/Msn: (bara jag som ser den)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat, honey?

Jag är en flitig läsare, spara mina uppgifter!
Trackback